יום שישי, 29 באפריל 2011

על סוסים ומברשות



האמירה "סוס מנצח לא מחליפים" מלווה אותי רוב חיי. מה זה אומר? זה אומר שאם אהבתי מסעדה מסוימת אני אחזור אליה שוב ושוב עד שתקרה פאשלה כלשהי, כך גם לגבי פאבים ואפילו בגדים. דוגמא טובה זה החיפוש האובססיבי שלי אחר ד"ר מרטינס חדשות אחרי שהישנות שלי (עוד מתקופת הצבא) נקרעו. זו הייתה משימה בלתי אפשרית כמעט, המצוד החל הרבה לפני הקאמבק שהם עשו. אבל העקשנות משתלמת מצאתי זוג בחנות בפתח תקווה. בהתחלה זכיתי בעיקר לתגובות גיחוך ומבטים נוסטלגיים אבל אז עיתוני אופנה הכריזו על הקאמבק של הדוקטור והגיחוך התחלף בשיח של יודעי דבר דה-לה-שמאטע שאמרו "ברור. זה מה שלובשים עכשיו בלונדון". בקיצור, יש לי שמלות יותר זקנות מסבתא שלי (והיא די עתיקה), חולצות שעברו איתי את המעבר מהחטיבה לתיכון ונעליים שראו את רבין וערפאת חותמים על הסכם שלום. טוב נראה לי שהבהרתי את עצמי.
לשם מה כל ההקדמה? אז אני אסביר: תמיד חשבתי שאני יודעת להתאפר ולהוציא מעצמי את המיטב מבלי להראות כמו דראג קווין או לחלופין כמו ילדת טבע מוכת קמטים ומסקרה. הרי כל מה שצריך זה אייליינר, צללית ואצבעות. ומה אתם יודעים, לאחר התבוננות בתמונות מחתונה שהייתי בה נחרדתי לגלות כי אין לי מושג ירוק כיצד לשים מייק-אפ, צללית או סומק. בכל אופן, בכל התמונות נראיתי קצת ירקרקה, מזיעה כשאת עייני הענוגות מעטרים שני עיגולים שחורים שאמורים ליצור מראה מפתה וחולמני של Bed room eyes (אולי רק בסיוטים). שאלתי את עצמי מה אני עושה לא בסדר? הרי אני עוקבת אחר כל טרנד חדש, אני יודעת מה הולך היום עיניים מעושנות או בוהו שיק, יש לי רקע בציור וחוש אסתטי אז מה השתבש?

מיד הפסקתי להשתמש בכל מוצר שהוא לא קונסילר ומסקרה והתחלתי לחפש פתרון למשבר הזהות הזה. עד שיום אחד ראיתי סרטון ביוטיוב ובו בחורה מלמדת אנשים את רזי האיפור. כמובן שזו הייתה ניק לבית  Pixiwoo. חוץ מהכישרון המטורף והטכניקה החדשנית שהיא הפגינה, היא השתמשה גם בכמות בלתי מבוטלת של מברשות איפור, צלליות ותכשירים שלא ידעתי על קיומם. ואז זה הכה בי- הפכתי לסוג של דודה.
נו אתם מכירים את הגברות הנאוות שעדיין בטוחות כי תוחם שחור הולך מצוין עם ליפסטיק וורוד שמשתלב נפלא עם פס אייליינר אה-לה קליאופטרה וכל זה יוצר מראה הרמוני שאין כדוגמתו רק אם מוסיפים לכל האנסמבל הזה צבע שיער אדום זועק. אני לא מתווכחת עם זה משום שהזמנים משתנים ומה שנראה לנו יפה היום עלול להראות ממש מזעזע לדורות הבאים. יכול להיות מאוד שכשאותה הדודה הייתה בת עשרים היא יכלה ללמד את קוקו שנאל מה זה שיק. הבעיה נוצרת כאשר לא הולכים עם רוח הזמן תוך כדי התחשבות בגיל, מעמד והאופי. יותר מכך, אם לא מיישמים טכניקות חדשות ומתעקשים לעשות את אותו פס שחור כמו שעשינו כשהיינו בתיכון, גם נראים כך. וזה מראה ממש לא מלבב.
הזמן נוגע בבני אנוש לאט לאט באופן כמעט בלתי מורגש. נראה לי שאף פעם לא היה מקרה בו מישהו הלך לישון צעיר וקם זקן (ולא לא באופן מטאפורי) ולכן כדאי לשים לב לאותם השינויים העדינים שקורים בעולם ולראות כיצד אנחנו יכולים להתאים את עצמנו או אותם אלינו. נראה לי שרק ככה אפשר להמשיך להתבגר אבל לא להזדקן.
אבל כל זה לא מספיק. יש עוד סוד קטן, מאין אמיתה מעשית שגיליתי בעת שיפוץ ספונטאני של הדירה הראשונה שלי ושל בעלי: יום אחד בחופשת סמסטר קמתי והחלטתי שהולכים לשבור את הקיר של המחסן על מנת להגדיל את הסלון. שברנו, נותרה רק בעיה אחת בדמות ערימה ענקית של פסולת בניין שאותה התחלנו לאסוף עם הידיים לתוך שקיות. לאחר כמה שעות מסויטות במיוחד השגנו את חפירה ואז סיימנו את העבודה תוך חצי שעה. אחר כך ניסינו לקדוח בבלטות על מנת להרכיב את קיר הגבס. לאחר שעתיים של תסכול חבר שלנו שעזר לנו בשיפוץ הביא פטישון ומה אתם יודעים, לקדוח חור בבלטה לקח בדיוק שנייה וחצי.
אז הבנו "חוק הכלים הנכונים". כלומר, על מנת לעשות את העבודה בצורה מהירה, מקצועית וקלה צריך את הכלים הנכונים. מלווה במחשבה הזו התיישבתי מול ebay והזמנתי כמה מברשות איפור של Bobbi Brown. ביום שהן הגיעו ניסיתי אותן וגיליתי שחוק הכלים הנכונים תקף גם בעולם האיפור גם אם השפכטל קצת שונה. לפעמים הרצפה כן עקומה משום שכעת עם המברשות האלה גיליתי כמה אני כן יודעת וכמה כישרון כן יש לי.
הצעה שלי: תעמידו את "חוק הכלים הנכונים" במבחן- תתפלאו כמה תתרשמו מעצמכם.

(סט: מייק-אפ, דוגמנית: אני, צלם: תום)


9 תגובות:

  1. פוסט נהדר!
    ואני איתך - עם מברשות מוצלחות מלאכת האיפור הופכת למוצלחת וידידותית הרבה יותר ועם הזמן גם תביא למיומנות בתחום.

    השבמחק
  2. תודה רבה, אני שמחה שאהבת
    זה מעניין שכל מי שמבין קצת באיפור מדגיש את החשיבות של השימוש במברשות הנכונות אבל עד שלא משתמשים בהן לא מבינים כמה הם צודקים. עכשיו כל מה שנשאר לי למצוא פיתרון לסוגית הלקים- בחיים שלי לא היה לי לק שאהבתי ויכולתי להגדיר אותו כאיכותי.החיפוש בעיצומו
    סופ"ש מהנה

    השבמחק
  3. התמונות נהדרות. היה כיף להסתכל!
    וגם לקרוא, כמובן. אני בדיוק בשלב שבו אני מבינה שאין לי צל של מושג איך להתאפר, אבל אני קצת פחות מוטרדת מזה. אני מכירה את Pixiwoo ומאוד אוהבת את ההסברים, אבל לא חושבת שאהיה מסוגלת להתעסק עם כל זה. יותר מדי חומרים, והפרצוף מרגיש כמו שליכטה של צבע בסוף. אני מתמקדת בחיפוש של דברים עדינים ובלתי נראים. עדיין לא הצלחתי למצוא נוסחה מצליחה.
    את המברשות של בובי בראון אני לא מכירה. יש לי חברה מכורת מאק ואין לי כסף לממן את כל זה, ויש לי חברה שהביאה לי את המברשות של WOW או משהו, וחצי מהן מעולות וחצי מחורבנות.
    לק - פשוט שימי שכבה של לק שקוף מתחת, ושכבה אחת מעל הצבע. זו שעה שלמה שלא תוכלי לעשות שום דבר בבית ורק לחכות שמשהו יתייבש, אבל זה שווה את זה. ברגע שמצאת לק שנמרח כמו שצריך, הלק השקוף יגן עליו ושום דבר לא יתפצלח.
    אגב שום דבר לא מחזיק את מבחן שטיפת הכלים - אני יכולה לשים מיגון נגד פצצות אטום על הציפורניים אבל בשניה שאשטוף כלים הקצה יתקלף.

    השבמחק
  4. תודה מיכל,
    אני מסכימה איתך שהמברשות ממש אבל ממש יקרות, אבל באיביי ניתן למצוא אותן במחירים מגוחכים. כל מה שצריך לוודא, כדי להימנע מזיופים, זה את המוניטין של המוכר ולקרוא טוקבקים עליו-זה ממש עוזר. לגבי הנוסחא אני עצמי מכירה את "חוקי האיפור" אבל לוקחת את הנקודות שעובדות בשבילי.לדוגמא, אחרי שנים עם פודרה ללא מייק-אפ גיליתי שאני נראית הכי טוב עם מייק-אפ בלבד וללא פודרה (סוג של עבריינות בעולם האיפור) גם אני לא אוהבת להיראות "משפוכטלת" ו"מטופחת" אני מעדיפה שהאיפור יעבוד בשבילי ולא שכל העולם ידע שזה "מאק" או "אסתי לאודר". פשוט צריך להתנסות. לגבי הלק אני אבדוק את עצתך אם כי לשבת שעה בלי תזוזה נראה לי ממש קשה. אני מבטיחה להשתדל.

    השבמחק
  5. אני מסכימה, לשבת עם הלק שעה זה אתגר.

    השבמחק
  6. אני מניחה שכן, מברשות אכן עוזרות (גם לי יש כמה, קניתי ממש בארץ - במשביר או בסופרפארם, שום דבר ממותג).
    העניין הוא שזו קצת מסחטת כספים בעיני. מכל הטוטוריאלס ביוטיוב משתמע שאם אני רוצה להראות יפה ומתוקתקת, אני צריכה מברשת ייעודית לכל ריס בערך. זה ממש לא מקובל עלי. אני מסתפקת במה שיש, הן עושות את העבודה. בחיים לא אקנה מברשת שתעלה יותר מכמה עשרות שקלים.

    השבמחק
  7. היי מרג'ורי מורניגנסטאר
    לגבי עלות המברשות: כפי שציינתי אפשר להשיג אותן בזול ודווקא במקרה הזה זו לא מסחטת כספים קלאסית. גם מברשות ציור טובות עולות המון.אם קנית מברשת זולה והיא עושה את העבודה אז אני ממש בעד, אבל אם לא כדאי להקדיש לנושא מחשבה נוספת ולא בהכרח שקלים נוספים.
    לגבי כוהנות היוטיוב: יש מידה של הגזמה אבל הן מקצועניות ואני מעריכה את הטכניקות שלהן. ברור שבמציאות לא מומלץ למרוח על עצמך 20 שכבות איפור כי אז נראים כמו .....(מלאי את החסר) בדיוק כמו שבמסיבה אני לא אנסה לחכות את ברישניקוב על מנת להוכיח שאני יודעת לרקוד.
    אגב יש לך בלוג מצוין (הייתי עוקבת סמויה הרבה זמן) אהבתי את הפוסט האחרון יופי של כתיבה (ולא אני לא מתחנפת)

    השבמחק
  8. תודה, ממש כיף לשמוע :)
    אהבת את הפוסט האחרון, עם האריה? מפתיע. הוא זכה לעוינות-משהו.

    השבמחק
  9. אהבתי גם את הפוסט על האריה וגם את הפוסט על שגרת הנסיעה לעבודה.לגבי העוינות: יש אנשים שלא כל כך מעריכים קצת הומור שחור

    השבמחק

רישיון Creative Commons
היצירה tagiyotblog של Olga Baikin-O'hayon מוצעת תחת רישיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 לא מותאם של Creative Commons.